평일 (Weekday) : 11:00am~18:00pm
주말 (Weekend) : 12:00pm~18:00pm
휴관일 (Closed days) : 일(Snu), 월(Mon)
김지영의 다섯 번째 개인전, 《밤의 목덜미를 물고》는 아크릴과 오일파스텔 6점으로 구성된 <노도(怒濤)> 연작을 소개한다. 성난 파도를 의미하는 연작 제목처럼, 이번 신작은 격동적으로 휘몰아치는 자연력과 현실을 직시하는 언어적 힘을 드러낸다. 그것은 파괴적이지만 동시에 시적이다. 이미지에 선행하는 텍스트 조각은 한데 모여 음절이 되고, 문장으로 이어진다. 김지영은 텍스트를 적극적으로 전면에 드러내며 반복해서 이야기를 이어간다. 말은 휘발되지 않고 여기에 남았다. 그의 말은 여전하고, 또 선명하다. 우리는 여기서 굳이 행간의 의미를 파악할 필요조차 없다.
Keem Jiyoung has consistently tackled the root causes of recurring violence and structural societal problems, connecting these issues to individual survival. She trys to be vigilant against the spectacles that distort subjects through symbolic imagery in reaction to this she is dedicated to documenting reality through her works. Her approach to reimagining the world can be described as a montage, created through diverse forms and variations.
Keem Jiyoung's fifth solo exhibition, With Night's Nape Between Our Jaws, presents the 'Wrath, Tidal' series, consisting of six acrylic and oil pastel pieces. As the title suggests, this new work reflects the tumultuous forces of nature and the linguistic power to confront reality. It is both destructive and poetic. The text fragments that precede the images come together to form syllables and then sentences. Keem prominently incorporates text and consistently builds on the narrative throughout her works. The words do not dissipate, remaining clear and enduring, needing no further interpretation or subtext.